Webinars zijn een geweldige manier om leads te genereren, relaties op te bouwen en deals te sluiten. Ze kunnen worden gebruikt om een breed scala aan onderwerpen te bespreken, van producttraining en klantondersteuning tot marketing van jouw bedrijf, producten en/of diensten. In dit artikel vind je 10 redenen om webinars te gebruiken in jouw sales en marketing.
Webinars voor sales
Webinars worden vandaag de dag voor van alles gebruikt, maar de basis van webinars is sales geweest. Maar wat zijn de belangrijkste redenen om webinars in te zetten voor jouw marketing en sales?
Leadgeneratie
Webinars zijn een geweldige manier om leads te genereren. Door een webinar te geven over een onderwerp dat relevant is voor je doelgroep, kun je je merk bekendmaken en leads genereren. Je kunt je webinar zelfs promoten via sociale media, e-mailmarketing en andere kanalen om een groot publiek te bereiken.
Relatieopbouw
Webinars zijn een geweldige manier om relaties op te bouwen met je doelgroep. Door live vragen te beantwoorden en interactie te hebben met je deelnemers, kun je een vertrouwensband opbouwen en ervoor zorgen dat ze je bedrijf onthouden.
Deals sluiten
Webinars kunnen worden gebruikt om een verkoopcyclus te verkorten en deals te sluiten. Door een webinar te geven over een product of dienst die je verkoopt, kun je potentiële klanten informeren en overtuigen om een aankoop te doen.
Kennis delen
Webinars zijn een geweldige manier om je kennis met je doelgroep te delen. Door een webinar te geven over een onderwerp waar je expert in bent, kun je jezelf als thought leader positioneren en vertrouwen opbouwen.
Merk promoten
Webinars zijn een geweldige manier om je merk te promoten. Door een webinar te geven over een onderwerp dat relevant is voor je doelgroep, kun je je merk bekendmaken en naamsbekendheid vergroten.
Websiteverkeer vergroten
Door een link naar je webinar op je website te plaatsen, kun je je websiteverkeer vergroten. Als mensen je webinar leuk vinden, zullen ze waarschijnlijk ook je website bezoeken om meer te weten te komen over je bedrijf.
E-maillijst vergroten
Door mensen te vragen zich in te schrijven voor je webinar, kun je je e-maillijst vergroten. Je kunt deze e-maillijst vervolgens gebruiken om contact te houden met je leads en ze op de hoogte te houden van je producten en diensten.
Marktonderzoek doen
Door een webinar te geven, kun je marktonderzoek doen naar je doelgroep. Door polls te gebruiken en vragen te stellen aan je deelnemers, kun je meer te weten komen over hun behoeften, wensen en uitdagingen.
Salesteam trainen
Webinars kunnen worden gebruikt om je sales team te trainen over nieuwe producten, diensten of verkooptechnieken. Door je team te trainen, kun je ervoor zorgen dat ze goed voorbereid zijn om deals te sluiten.
Team motiveren
Webinars kunnen worden gebruikt om je (internationale) team te motiveren en betrokken te houden. Door je team te inspireren, kun je ervoor zorgen dat ze gemotiveerd blijven om hun best te doen.
Waardevolle tool
Als je op zoek bent naar een manier om je sales te verbeteren, dan zijn webinars een geweldige optie. Ze zijn betaalbaar, effectief en gemakkelijk te gebruiken. Als je eenmaal een webinar hebt gegeven, zul je zien dat het een waardevolle tool is voor het genereren van leads, relaties op te bouwen en deals te sluiten.
WBNRS verzorgt voor uiteenlopende organisaties webinars voor sales en marketing. Benieuwd naar de mogelijkheden? Maak dan een vrijblijvende online afspraak.