Krachtige en korte titel
Wat is de titel van jouw webinar? Een goede titel spreekt de juiste doelgroep aan en is kort (max. 60 tekens inclusief spaties) en krachtig. Bijvoorbeeld:
- Zo selecteer je een recruitmentsysteem
- 10 tips om jouw marketing te boosten
- 5 fashion trends voor 2026
Extra verduidelijking in de subtitel
In de subtitel kun je de titel toelichten of juist een concrete belofte doen. Deze subtitel kan langer zijn dan de titel. Bijvoorbeeld:
- Ontdek in 30 minuten hoe je jouw sales en marketing kunt boosten in 2027
- Vermijd deze 10 veelgemaakte fouten door architecten wereldwijd
- Krijg concrete tips & tricks om jouw boekhouding op orde te krijgen én te houden
Omschrijving
Omschrijving van het webinar. Denk hierbij aan zaken als:
- De aanleiding/situatieschets
- Wat wordt er vertelt
- Wat ga je leren
- Waarom mag je dit niet missen
- Etc.
Sprekers
Naam, functie, bedrijf en kort profiel van de sprekers die in het webinar spreken. Optioneel is één beeld waarop alle sprekers staan ook te tonen.
Logoblok (400×90 px) (optioneel)
Er is plaats voor één blok waar je één of meerdere logo’s kunt tonen. Dit moet als één liggend beeld worden aangeleverd als png, 400×90 pixels.
Header beeld (2400×900 px) (optioneel)
Bovenaan de pagina is het headerbeeld. Daar de titel, subtitel en aanmeldformulier hier ook zichtbaar is, moet je met je ontwerp er wel rekening meehouden dat teksten leesbaar zijn. Vaak wordt en gekozen voor een (bijna) effen achtergrondkleur waar zwarte letters goed op te lezen zijn of een achtergrond met links en rechts beelden. Zie daarvoor de voorbeelden onderaan deze pagina. Standaard is dit blok met een witte achtergrond.
1920×1080 beeld scherm achter desk (optioneel)
1920×1080 beeld dat op het scherm achter de sprekers wordt getoond. Dag mag een png zijn, Powerpoint of een looping video (mp4).
Beeld webinarpagina (800 x 300-400 px)
Beeld met thema van het webinar of de sprekers. Kan ook gebruikt worden in de e-mail bevestiging. Png of jpg.
E-mailbeeld (800 x 300-400 px)
Header beeld voor de e-mails die men krijgt bij aanmelden en herinnering. In dit beeld geen logo of tekst plaatsen, die komen op een andere plek al terug in de mails. Png of jpg.
E-mailadres
Er wordt een ‘jouworganisatie@wbnrs.nl’ mailadres aangemaakt waar vanuit de bevestiging- en herinneringsmails worden gestuurd. Dit mailadres wordt gelinkt aan een mailadres van jouw organisatie, mochten deelnemers replyen op mails. Hiervoor hebben we een mailadres nodig van de opdrachtgever.
Bevestigingsmail
Direct na aanmelding ontvangt de deelnemer een e-mail met daarin de bevestiging. Standaard tekst in deze mail:
Beste {{first_name}},
Je bent nu ingeschreven voor het onderstaande webinar:
{{webinar_title}}
{{broadcast_time}}
Voeg toe aan agenda
Wil je een andere tekst, lever deze dan aan als je alle informatie toestuurt.
Herinneringsmails
Hieronder zie je de tekst die standaard een dag van tevoren en een half uur van tevoren worden gestuurd. Omdat tussen aanmelden en herinneren een wat langere tijd kan zitten, adviseren we hier om wel te herhalen waar het webinar overgaat, om zo de opkomst tijdens het webinar te verhogen.
Standaard tekst in deze mails:
Beste {{first_name}},
Het webinar waarvoor je bent ingeschreven begint morgen/straks om 11.00 uur en duurt tot 11.45 uur. Klik op de button om het webinar te bekijken.
Over het webinar
{{webinartekst}}
Wil je een andere tekst, lever deze dan aan als je alle informatie toestuurt.
Voorbeeld e-mail
Hieronder een voorbeeld van een herinneringsmail die een dag van tevoren wordt gestuurd:

Voorbeelden webinarpagina’s
Hieronder vind je en aantal voorbeelden van webinarpagina’s ter inspiratie.